Wednesday, April 22, 2015

mengapa perlu bercinta sedangkan hidup single itu indah

asalammualaikum...
mengapa perlu bercinta sedangkan hidup single itu indah?? ayat macam tak mahu kawin je kan?? hahaha.. sbenarnya penyataan ini khas ditujukan kepada remaja-remaja diluar sana yang sibuk-sibuk nak cari pasangan hidup.alasan sebab nak bahagia macam orang lain. alasan nak juga merasa dicintai..alasan.. nak kawin awal!! (oppss..tk salah alasan yang ketiga ne) macam-mcam alsan yang akan diberikan.. tapi... bukankah cinta yang sebenar hanya pd Allah?? dan cinta selepas nikah???

kepada gadis-gdis indah dan comel diluar sana,mengpa perlu bercinta dalam usia muda ini?? tak kasihan ka dengan ibu dan abah yang penat2x nak bahagiakan kita dan nak kita berjaya. kenapa mak dan abah tak bagi bercinta time muda ne? kerna mereka syg pada kita. mereka tak nak kita jadi barang secondhand. cnta dan pasangan bukanlah penyelesaian untuk kita sekiranya kita kesorangan atau kekurangan kasih syg. bayangkan.. kita syg dia gila2x katak.. tapi Allah da ckp..dia bukan jodoh kita. akhirnya kta erpisah.. tak sakit ke tu?? lps tu tgk dia happy gan org lain.. tak sakit ke tu?? paling alsan tak munasabah bila bunuh diri sebab putus cinta.. Allah.... sygku sekalian, kita masih mda.tenaga kita masih diperlukan. amalan kita pun baru sejengkal pun tak sampai.sapa kita nak tamatkan riwayat hidup kita sewenang-wenangnya???

mari sini aq nak bagi soalan-soalan yg bole  ita fikirkan bersama
1) da cukup pengalaman da untk jadi isteri orang?? mahir sangat da ke nak urus rmh tangga?
2)conpom ke percntaan ini semakin hari semakin sayang?? ada jaminan tak dia nak nikahi kita?? di pnh jumpa abah n mama kita ka sblm lmr kita jadi "kekasih hati" dulu??
3)rasa da cukup hebat tak atau da cukup tabah tak bila dia curang dan kawin dgn perempuan lain??
4) masi kita kecil... sapa yg bagi kita makan minum...kesenangan?? jawapan ada didiri masing-masing.. so knp ckp kt dia aq tak bole hidup tanpamu syg... walahal sebelum kenal cinta elok ja ko hidup..
5)cinta pd Allah da mantap ke belum??
6)bercinta untuk apa??? untill jannah tapi da buat itu ini macam da suami isteri pdhl bru couple...
7)panggilan manja tiap hari tapi gan mama..abah adik beradik yg lain..nggil oi2x... hmmm
8)betulka dia cinta sejati mu dunia akhirt?? sapa ckp??
9)tak kasihan ka pd mama dan abah ssh2 nk tgk anak dia brjya..mskkn ke ipts/ipts.tiba2x meroyan nak nikah.konon nak elak fitnah atau zina..tapi... hdup masi brgantung pd wang saku mak bapak...

maaflah jika soalan ini menyinggung perasaan. aku pun pnh bercinta... tapi tu kisah lama.. so ne la alasan2x yg sllu bermain di fikiran aq setiap kali otak biut ne nak gatal cari cowok knun nak becinta mcm org lain. bukan apa.. kita kan perempuan... biar mahal...kerna dirimu sangat2x berharga... takut tak laku smpai tua hihi Allah kn ada.. jodoh pertemuan ditgnNya..so tenang aja deh.. hehehehe...

No comments:

Post a Comment